Saturday 15 March 2014

Scaly Thrush

Can you spot him?

Ta dah!
Our first sighting of a Scaly Thrush (Toratsugumiトラツグミ)
He really is scaly!

He seemed to prefer being in the shade rather than in the bright open area and we noticed he constantly shook his body back and forth.

His plumage is just like the fallen leaves in the area where he was foraging.

A cat scared him and he disappeared into the bushes...

The Scaly Thrush is the largest thrush (about 30cm) seen in Japan. It winters in the lowlands and breeds in the woods in the mountains. Because their song sounds like sad whistles and they sing even after dark, they were once thought to be spirits living in the woods.

2 comments:

  1. こんにちは。 いつの間にやら4月!

    1枚目の写真、最初ちっともわかりませんでした。
    私はトラツグミというのは見たことがありませんが、模様が本当にすごいですね。

    ところで知合いの人からメールで、日本でウタツグミが現れて大騒ぎになっていると
    ちょっと前に聞きましたが、bran さんは見ましたか?
    そういう鳥さんて、またどこかへ渡っていくのでしょうか、
    それとも日本にそのまま残るのでしょうかね?

    ReplyDelete
  2. shidekuboさん、こんばんは!
    ほんといつの間にサマータイム突入ですね~

    トラツグミは鵺(ヌエ)という妖怪だと思われていたとかで
    聞いたことあったのですが、Mistle Thrushさんより大きいんです!
    そしてScalyの名の通り、うろこっぽいし、ぎょっとしました(笑)

    ウタツグミもヤドリギツグミも来たようで賑わっていましたが
    どちらも私にとっては珍しくないし、どちらも近い場所ではなかったし、
    大砲のようなカメラがずらりと並んでいるらしいので行きませんでした。

    どちらのツグミも極東シベリアからそれてきちゃったのでしょうね。
    きっと帰っていくべきところに行くのだと思いますよー
    (希望的観測も含めて。笑)

    手乗りロビン、いいなー♪ とブログ拝見してます!

    ReplyDelete